Velkommen

Ørslevkloster Børneunivers

skolen
Om os

Vi er kommunalt dag- og skoletilbud, med en leder og en bestyrelse. Vi er lige nu med 65 skolebørn og 26 børnehavebørn. Her er 20 faste og engagerede medarbejder, hvilket gør at der ikke er langt fra ide til handling.
Alle familier bydes hjertelig velkommen her af os alle i vores fællesskaber. Vi kender og vil gerne kende hinanden, da det giver stor tryghed for alle børn. I dette nære miljø, gør det også at vi kan reagere hurtigt, hvis børnene har brug for en særligt indsats.

shelter i skoven
Vi har brobygning og rullende skolestart mellem børnehave og skole. Vi dyrker børnefællesskaberne, ved fx. at de ældste børnehavebørn og 0. klasse mødes i skoven hver mandag hele året rundt. Børnehavebørn og skolebørn samles også først og sidst på dagen, samt i ferier, for at vi kan give flest hænder til børnene hele tiden.
Sammen i Ørslevkloster Børneunivers har vi fællestraditioner: Den årlige “Universfest” for alle børn og forældre, morgensang, julesamling, fastelavn, emneuger, motionsløb mm.

Placering Ørslevkloster Børnenivers er placeret i en smuk natur mellem kloster, skov, kirke, hal, marker, strand og en stor nyrenoveret legeplads lige udenfor døren.

Børneuniverset har et tæt samarbejde med hele lokalområdet: Dagplejen, Idrætsforeningen, Borgerforeningen, Ørslev Kloster, Hovedgården, lokale kunstnere, kirken og Natur og Ungdom. Kom og vær´ med!
Velkommen til Ørslevkloster Børneunivers!

Skole- og dagtilbudsleder Inga Kaastrup står gerne til rådighed for flere oplysninger om Ørslevkloster Børneunivers på
mail: inrr@skivekommune.dk eller på mobil: 51715645

Tegning lavet at Mette Vestergaard Illustration