Overgang til Højslev Skole

Fællesarrangementer

Med det formål at give eleverne kendskab til de forskellige skolemiljøer på de tre skoler og deres fremtidige klassekammerater afholdes der hvert år i begyndelsen af juni måned på samme dag 3 fællesarrangementer, et på hver af skolerne:

Nr. Søby Skole:             Alle 4. klasser fra de 3 skoler.

Ørslevkloster Skole:       Alle 5. klasser fra de 3 skoler.

Højslev Skole:               Alle 6. klasser fra de 3 skoler

Dannelse af 7. klasser

Klasselærerne for 6. årgang på Nr. Søby, og Højslev Skole og Ørslevkloster Børneunivers samt Højslev Skoles leder forestår dannelsen af de kommende 7. klasser. Klassedannelsen finder sted i april måned på et møde, indkaldt af skolelederen.

Som hovedregel dannes homogene, jævnbyrdige klasser med hensyn til elevernes køn, kundskaber og sociale kompetencer. Det tilstræbes, at der er elever fra hver af de tre skoler i de nye 7. klasser. Eleverne kan ikke ønske klassekammerater.

Som forberedelse til mødet og for at opnå så bredt et vurderingsfundament som muligt, afholdes prøver i alle 6. klasserne. I foråret indkalder specialkoordinatoren kontaktlærerne for 6. årgang på de tre skoler til et møde, hvor der orienteres om prøver mm.

Kontaktlærerne danner hver især på baggrund af deres kendskab til egne eleverne og elevprofiler tre homogene grupper. Grupperne danner grundlag for sammensætningen af de nye 7. klasser.

skov