Sundhedsplejerske

Skolesundhedsplejen. I Skive Kommune er der tilknyttet en sundhedsplejerske på alle skoler. På Ørslevkloster Skole hedder sundhedsplejersken Karin Wounlund Andersen. Skolens personale, forældre og elever kan kontakte sundhedsplejersken med henblik på trivsel og udvikling.

Sundhedsplejersken er videreuddannet til at varetage ind - og udskolingsundersøgelser. Skoleelever tilbydes undersøgelse/samtale ved sundhedsplejerske efter nedenstående:

0. klasse: Børnene indkaldes, sammen med en forælder, til indskolingsundersøgelse/samtale. Børnenes syn, og hørelse testes. Barnet måles og vejes og får lavet en lille motorisk test. Med forældre og barn tales om trivsel, helbred og skolestart. Sundhedsplejersken indhenter forældrenes tilladelse til, efterfølgende, at tale med klasselæreren om børnenes trivsel i skolen, ved behov for dette.

1. klasse: Eleverne indkaldes i små grupper til samtale/undersøgelse. De bliver målt og vejet. (evt. gentages syn og/eller høreprøven fra 0. kl. ved behov for dette). Vi snakker om den enkeltes trivsel/ trivsel i klassen. Ønsker forældre at ledsage deres barn til samtalen/undersøgelsen, kan sundhedsplejersken kontaktes.

6. klasse: Eleverne indkaldes til individuel samtale/undersøgelse. Der laves synstest samt de måles og vejes. Vi taler om trivsel og pubertet.

Forud for undersøgelserne vil i modtage et link til et elektronisk spørgeskema, hvilket vil være som forældre eller elevbesvarelse.

Kontakt : Sundhedsplejerske

Karin Wounlund Andersen